diumenge, 8 de febrer del 2009

Ella





Ella

Ella viu,
continua viva allà on la vaig deixar,
entre mig de somnis de cotó fluix,
de cops de cor en el meu pit,
de cerques incessants en el carrer,
gairabé absurdes, inútils i estúpides;

ella reviu,
continua en el mateix lloc
on la vaig conèixer:
- Deuria de tenir deu anys jo,
quan vaig començar a pensar amb ella,
per fugir de dins meu, del meu voltant,
del món que em sobrepassava -

I ara, com sempre, ni té nom,
ni en vol tenir segurament, ni em sap
dir cap a quin cantó del món camina,
si parlà grec, argentí, català o xinès...
I jo com sempre, també, tristot i
absurd com el seu desig sempre en mi.

Però tinc por,
- “hi tant que en tinc!”-
Per si ho espatllaré com tot,
si ho trencaré en mil trons i malsons,
en mil i una mai vingudes discussions.
- “Por en comptes de palpitacions!
Dimonis, això és un infern, i gros!”-

Però ella viu dins meu,
si és cert, hi viu plàcidament,
feliç en el seu món, en el meu son;
sigui quin sigui el seu nom,
la seva edat, els seus somnis,
les seves pors, el seu color de cabell,
el seu color d'ulls... Ella viu - “hi tant!”-


Safe Creative #0902082536418

15 comentaris:

MORGANA on 8 de febrer del 2009, a les 15:25 ha dit...

SIENTO NO PODER DECIR NADA PUESTO QUE NO ENTIENDO CATALAN.LO QUE SI QUIERO DECIRTE ES QUE EL VIERNES NO TE LLEVASTE EL CORAZON QUE OS REGALE.
BESOS QUE MAÑANA MADRUGO.SHEREZADE.

Lluvia on 9 de febrer del 2009, a les 3:00 ha dit...

Viure dins d´un és un dels millors regals...Per a la persona i per a tu. Pq la teua anima vola molt lluny abrasant sempre l´estima.
Feliç setmana!!!

Juan Cairós on 9 de febrer del 2009, a les 4:47 ha dit...

Vaya,tu poesía tiene de moderno y clásico a partes iguales, me ha encantado.
El tiempo que estuve en Cataluña algo aprendí, pero no lo suficiente para echar mano de un traductor esta vez...Muy bueno.
Por cierto, acabo de ver tu amante y compañera, la D40, es una máquina que salió muy buena.
Excelente amigo, espero ver trabajos tuyos algún día!

Lluvia on 9 de febrer del 2009, a les 4:47 ha dit...

Clar que si, malgrat el desencant mai deixaré ni de lluitar per el que crec, senc o pense, ni deixaré d´informar-me, ni de reclamar. Estic amb tu. Em decepciona pero això no vol dir que tire la toalla, MAI!!!
Respecte a que encara no te nom, espere que molt promte el tinga, malgrat el poc de "temps" d´algo n´estic segura, ho mereixes!...
Ah i dis-me com vuigues ANA, Lluvia, pluja...com vuigues!!
Un abrasot (ale ja tens un per al comte jejeje)

Fermín Gámez on 9 de febrer del 2009, a les 8:23 ha dit...

Ella continúa en el mismo lugar donde la conocí.

Me gusta mucho esa idea, de memoria que se conjuga con el espacio. Están íntimamente ligados en muchas ocasiones, más de las que creemos.

En lo que puedo entender del catalán, decirte que tu poema me ha gustado mucho.

Anònim ha dit...

Leer este poema me ha recordado a Salinas. En varios de sus poemas, compone la misma filosofia.Exactamente a este:
Tú vives siempre en tus actos.
Con la punta de tus dedos
pulsas el mundo, le arrancas
auroras, triunfos, colores,
alegrías: es tu música.
La vida es lo que tú tocas.
http://ingenieria.udea.edu.co/~marthac/poesia/pedro_poemas.html

Se echaban de menos poemas propios.

Cuidate y se feliz!

Alexandre Moreno on 9 de febrer del 2009, a les 13:17 ha dit...

Vaya, gracias por los comentarios, sinceramente. La verdad es que siempre he sido muy reticiente a colgar poemas, más si son un poco sentidos o elaborados, aunque me parece que ahora venceré esta reticiencia, ya que registrándolos, no hay problema... A demás, tampoc me ganaré la vida con esto, aunque bueno, ya publiqué una vez un libro, hará casi un año, y ahora juto mando otro a una editorial, con la que hay esperanza, y otro a un concurso, en el que también hay esperanza...

Pero bueno, temps de pas es para eso, para ir escibiendo, y así me critican o comentan, que es todo un placer.

Sobre Pedro Salinas; pues curiosamente una pareja mía, me regaló un libro, que me gustó mucho, la verdad, y puede, que inconscientemente lo tenga en mente, su forma de escribir. Gracias por decirme que te ha recordado a él, es todo un elogio, de veras.

Sobre la mezcla de clásico y contemporáneo, pues en eso estoy! Hasta ahora he sido muy clásico, puede que demasiado, así que ahora hago un pequeño viraje, sin perder mi más profunda raíz romántica, o clásica.

Un abrazo!

Carmen Conde Sedemiuqse on 9 de febrer del 2009, a les 13:35 ha dit...

Hola. pues el día es hoy. Si son mias las pinturas, oleos pasteles, acrilicos y acuarelas.je

el poema es precioso, si vive en ti esta en ti el amor.
Besos y amor
je

Cristina on 9 de febrer del 2009, a les 22:04 ha dit...

El meu comentari no solament és cap al teu poema, que trobo agradable, sinó més enllà. El que vols dir en ell, creemé que ho entenc perfectament i gairebé, gairebé em donen ganes de robartelo. De fet, d'alguna manera m'ho faig propi, no per a plagiar-lo, sinó per a sentir-lo en el meu cor.

Un petó

metro on 10 de febrer del 2009, a les 5:19 ha dit...

Pero ella vive dentro de mi...feliz en su mundo y en mi sueño...
uf genial...
.saludos de un cuentacuentos.

Rocío Soria R. on 10 de febrer del 2009, a les 5:44 ha dit...

ESTOY BUSCANDO A ANZILI POR FAVOR REQUIERO SU DIRECCIÓN ELECTRÓNICA, LA MÍA ES rocciosoria@gmail.com

REQUIERO HACERLE UN ENVÍO.

ABRAZOS,
Rocío Soria
Quito - Ecuador

Cristina on 10 de febrer del 2009, a les 6:54 ha dit...

M'he registrat i esperant la confirmació per a poder-me descarregar el teu llibre. Gràcies anticipades! Per cert, jo encara no vull guarir-me. Aquesta alegria en la tristesa que és la malenconia m'agrada que formi part de mi.
Un petó

Eydie Harlow on 10 de febrer del 2009, a les 9:43 ha dit...

se ve bien, pero...
al menos por ahora me manejo con el español e inglés,
ya aprenderé otras lenguas,
Radiohead ♥, vos sos de Argentina?, vas a verlos?,

Ester on 10 de febrer del 2009, a les 10:53 ha dit...

Holaaa!!
Qe buniic el poemaa!!
e trobat el teu blog dsde el de Fio, i m'ha agradat molt el qe li has escrit ^^
i re, qe e passat per dir-t'ho =D
jeje
Cuidat,,

qui sap si... on 10 de febrer del 2009, a les 15:50 ha dit...

El meu és un amor vell,
de quan encara no sabia
que era amor.
Érem infants
que jugàvem a ser grans
i repetíem com l’espill
el que feien al nostre davant.
Més que petons eren cops
de llavis contra llavis.
Passejàvem agafats del braç,
i sentíem les rialles
de pares i amics
a les nostres espatlles,
però tota seriosa em deia
que no els hi fes cas,
i encara es tibava més.
Va durar fins que el joc
va començar a ser de veritat,
i a mi no em va deixar jugar.
Va conèixer
per festes un foraster
i encetà un nou camí,
a estones compartíem confessions,
explicàvem temors i expectatives.
El camí cada cop més ample
i amb cruïlles ens separà,
cada cop més distants
i menys comunicatius,
de tant en tant ja fa més de vint anys
els nostres cansats ulls
veuen en la nineta de l’altre
espurnes que el temps no ha apagat.
Galtes envermellides
i veu entretallada
acompanyen aquestes trobades,
ara descobertes massa tard
que les passejades de tardes agafats,
mai s’haurien d’haver acabat.

Publica un comentari a l'entrada

 

Desert Humit Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template