dissabte, 20 de desembre del 2008

Qui sap si mai




Qui sap si mai, quan el rostoll s'afina
i l'hora esdevé lúcida i suau,
quan és més tendre el vol de la gavina,
els ulls de blau incert d'una fadrina
hauran cercat els meus al cel tan blau.
Qui sap si a l'hora encesa del migdia
i a l'hora fresca i blanca del matí
els llavis d'una verge, amb gelosia,
han preguntat per mi.
Qui sap si els cors han bategat alhora,
si han defallit per un mateix estel,
qui sap si el vent, complicitat traïdora,
s'ha emportat dos sospirs al mateix cel.

Rosa de llum, mig s'abalteix la tarda,
hi ha un somni ingenu a cada estel petit,
la pau d'aquests instants el cor la guarda,
que em neix al fons del pit.
M'ha extasiat el goig de l'hora fina
i ara una son manyaga em besa els ulls;
dintre de mi també el rostoll s'afina,
també hi volen ocells sense aldarulls.
Amor inconegut, si ara et tenia
entre el meu cor i el dia que se'n va,
un bes fóra el cónhort que em refaria
del gran desig que sento d'estimar.

"Qui sap si mai", Miquel Martí i Pol

______________________________

Quin poema més bonic, ja he dit molts cops que el poeta que més m'agrada i admiro, a l'hora que és un mirall i referent (un referent no ha de ser per calcar, sinó per partir-ne, o inspirar-se) és Miquel Martí i Pol. 

Llegint la seva obra completa, m'he aturat a aquest poema, perquè l'he trobat preciós. Certament, quin desig més bonic i important existeix que el desig d'estimar? Perquè l'amor més gran, i més desconegut, no és els que hem tingut sinó aquell que ha d'arribar.

Estimar és una gran part que guardo dins, i el desig d'estimar és molt gran en mi. Quan estimo, quan he estimat, ara fa poc, m'he sentit més jo i més gran que mai.

Quin poema més bonic...

2 comentaris:

Mon on 20 de desembre del 2008, a les 12:05 ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Cristina on 22 de desembre del 2008, a les 7:53 ha dit...

He pres prestada del teu blog la preciosa cançó que ens saluda. Espero que no t'importi... Un petó i gràcies anticipades

Publica un comentari a l'entrada

 

Desert Humit Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template