diumenge, 11 de gener del 2009

Que no sigui una justicia




L'homme est périssable. - Il se peut; mais périssons en résistant, et, si le néant nous est reservé, ne faisons que ce soit une justice.

Senancour: Obermann, letre XC

______________________________________________________________

Aquesta frase ens diu més o menys, que l'home és mortal, però es pot morir resitint, i, si ens espera el res, no fem pas que això sigui una justicia.

Ningú nega que l'home sigui mortal, el que molts discuteixen és el que ve després, ostres, quin gran dilema que arrossega l'humanitat! Crec personalment que aquesta és una gran frase, la de Senancour, he llegit fa poc, que qui creu amb Déu no és perquè sàpiga que Déu existeix, sinó perquè vol que Déu existeixi. Aquesta crec que és doncs la gran diferència entre un creient i un ateo, un vol que Déu existeixi i l'altre realment no vol que existeixi.

Però la grandesa de la frase de Senancour, crec que és per creients i no creients, perquè ens diu que em de lluitar tota la vida, tant si ens espera quelcom més després o no, de tal manera que en cas de què no ens esperi res, això sigui una terrible injusticia; ja que de tant que haguem disfrutat a la vida, gaudit, i lluitat (no ens oblidem de lluitar), que si ens espera el res (tal i com jo temo personalment) això sigui una gran i terrible injusticia.

3 comentaris:

Lluvia on 14 de gener del 2009, a les 7:43 ha dit...

Jo no em plantetje de moment si hi ha quelcom després (malgrat que m´agradaria pensar que aixi és) tan sols visc el dia a dia...i em plena.
M´alegra molt que tingues per fi una GRAN CAMARA, jo he començat amb la semireflex, el meu noi que es diu com tu, em va deixar caure que en volta de regalar el tipic per a la "demanada" (no se com es diu pedida jajaja) un anell o un rellontge...em regalaria la reflex (com la teua). Estaria genial,oi?
Un abrasot i mil gràcies pel teu comentari (pq gràcies a d´ell he vingut fins a la teua casa)

Lluvia on 14 de gener del 2009, a les 7:54 ha dit...

Ups referent al nom m´he colat, creia que et deien Enric no sé pq jajaja perdona!!!

Fermín Gámez on 15 de gener del 2009, a les 9:42 ha dit...

Yo también creo que el hombre es mortal pero que se puede morir resistiendo, resistiendo con todas las fuerzas posibles. Eso nos hace más humanos, si es posible.

Gracias por tu visita a mi blog, Anzili.
Un saludo.

Publica un comentari a l'entrada

 

Desert Humit Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template