dilluns, 29 de juny del 2009

Desolació, de Joan Alcover






Desolació

Jo só l’esqueix d’un arbre, esponerós ahir,
que als segadors feia ombra a l’hora de la sesta;
mes branques una a una va rompre la tempesta,
i el llamp fins a la terra ma soca migpartí.

Brots de migrades fulles coronen el bocí
obert i sense entranyes, que de la soca resta;
cremar ha vist ma llenya; com fumerol de festa,
al cel he vist anar-se’n la millor part de mi.

I l’amargor de viure xucla ma rel esclava,
i sent brostar les fulles i sent pujar la saba,
i m’aida a esperar l’hora de caure un sol conhort.

Cada ferida mostra la pèrdua d’una branca;
sens mi, res parlaria de la meitat que em manca;
jo visc sols per a plànyer lo que de mi s’és mort.

Joan Alcover

____________________________________________

Bé, és un poema una frase del qual tenia l'amiga Hari-na, al seu perfil, em va agradar, i preguntant preguntant, l'he trobat (m'han ajudat). És un gran poema, als meus ulls. És el tipus de poesia que m'agrada, tot i que ja poc s'escrigui així.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Es un poema que reposa, que permanece aletargado, a pesar de que habla de la desolación y del desasosiego. Es un poema muy elegante y tiene un buen ritmo.
Buena elección, Álex.
Un abrazo grande.

GAIA on 30 de juny del 2009, a les 14:51 ha dit...

Un poema amarg però bonic
Per cert, m'agrada molt la teva nova plantilla del blog. Sense finestres emergents molt més millor!
Salut

Carmen López on 1 de juliol del 2009, a les 17:56 ha dit...

guapoooo!!!

la teva plantilla nova geniiial eh?? ja t'ho vaig dir! i m'alegro que t'hagi agradat es poema!!

una abraçadaaa!

Carmen.

GAIA on 2 de juliol del 2009, a les 13:42 ha dit...

Per cert, anzili ja no existeix?

Mireia on 3 de juliol del 2009, a les 0:01 ha dit...

De poesia he de confessar que n'entenc ben poc, però el poema és profund!

MIA on 9 de juliol del 2009, a les 10:26 ha dit...

està molt bé aquest poema, tens un blog interesant! abraçada.

Publica un comentari a l'entrada

 

Desert Humit Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template